Hold dig i gang, selvom du er kommet op i alderen

bevægelse

Hold dig i gang, selvom du er kommet op i alderen

andre

bz1

Din alder er ikke noget, du kan løbe fra. Tværtimod faktisk. For jo ældre du bliver, jo sværere bliver fysisk aktivitet. Dette er noget, mange har svært ved at erkende. Men ikke desto mindre, sker det. Dog er der nogle ting, du kan gøre, for at have det bedre, når du bliver ældre. Eksempelvis motion. Det er bedst at forebygge, men ikke den eneste løsning. Lige meget om du er 20 eller 70, er det altid godt at holde sig i gang.  

pensionist

Der er mange fordele i at find sit drømmejob som ung  

At få sit drømmejob, lyder fantastisk. For er man glad for sit arbejde, er det altså bare så meget federe. Udover at man har det godt på sin arbejdsplads, leder det da også til andre, gode ting. Lær mere her. Har du som regel en god arbejdsdag, har du meget mere overskud, når du kommer hjem. Og dette overskud kan bruges på mange andre produktive ting. Eksempelvis motion. For som tidligere nævnt, vil motion gøre dit liv lidt nemmere, når du når alderdommen. 

At motionere og komme i form, er naturligvis ingen garanti for noget. Men det er noget, der som regel i den grad kan betale sig. Udover at det selvfølgelig er sundt, er det også forebyggende. Bliver du ved med at motionere, vil du have nemmere ved fysisk aktivitet senere i livet. Hvad end det er en gåtur eller en omgang sport.

pensionist marathon

Brug din tid som pensionist fornuftigt

Når man lige er blevet pensioneret, føles det mærkeligt. Pludselig har man meget mere fritid, end man er vant til. Så er spørgsmålet jo, hvordan al denne tid skal spenderes. Er du smart, overvejer du dette, før du går på pension. For så har du allerede nogle ting, du kan tage dig til. Nogle laver en smule arbejde hist og her, mens andre bare nyder livet. 

Én ting, der klart er tiden værd, er da motion. For når du pludselig har tiden, er der jo ingen undskyldninger. En del ældre melder sig ind i klubber. Eksempelvis klubber, der spiller badminton, tennis eller løber. Bare et par gange om ugen. Det er sundt og socialt. Bedre bliver det sådanset ikke. Udover at holde kroppen i gang, bør du også gøre det samme for hovedet. Eksempelvis med en bog, puslespil eller lignende. For når du pludselig ikke har udfordringer på jobbet, skal du jo udfordres på en anden måde. Du skal jo nødig sidde og hænge hele dagen. 

Udgiv din kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.